Για το Joomla, και όχι μόνο

Κείμενα

Βελτιστοποίηση σε Λέξεις και Φράσεις Κλειδιά

Όλοι θέλουμε περισσότερες επισκέψεις στην ιστοσελίδα μας. Ποιοτικές επισκέψεις από ανθρώπους που πραγματικά ψάχνουν αυτό το περιεχόμενο. Για να προσελκύσουμε αυτό το κοινό, καλό θα είναι να προσθέσουμε στο περιεχόμενο μας τις φράσεις αυτές που θα έψαχναν οι αναγνώστες. Με τρόπο που να ρέει το κείμενο. Όχι απλά προσθέτοντας φράσεις που δεν κολλάνε με το κείμενο μας και μοιάζουν παράταιρες. Αυτό είναι το πρώτο βήμα για καλύτερο SEO (Search Engine Optimization).  Υπάρχουν αρκετά ακόμα βήματα μετά από αυτό, αλλά σήμερα θα δούμε μαζί τον τρόπο για να κάνουμε βελτιστοποίηση λέξεων και φράσεων κλειδιών στα κείμενα μας για την ιστοσελίδα μας. 

Χρειάζεται έρευνα, ευρηματικότητα και τα κατάλληλα διαδικτυακά εργαλεία.

Έρευνα για λέξεις και φράσεις κλειδιά κάνουμε όλοι καθημερινά. Γκουγκλάρουμε ερωτήσεις, λέξεις, φράσεις ολόκληρες, οδούς και τηλέφωνα, επαγγελματίες & εταιρίες, εγχειρίδια χρήσης και άλλα. Αν το σκεφτούμε αντίστροφα, σε ποιές αναζητήσεις λέξεων ή φράσεων βρίσκουν οι αναγνώστες το περιεχόμενο του σάιτ μας; Δεν έχουμε παρά να γκουγκλάρουμε μία φράση που πιστεύουμε ότι αντιπροσωπεύει το περιεχόμενο μας και να δούμε τα αποτελέσματα αυτής της αναζήτησης. Αν είμαστε ικανοποιημένοι με την κατάταξη που έχει το σάιτ μας στα αποτελέσματα αναζήτησης αλλά όχι με το σύνολο της επισκεψιμότητας που έχουμε, μπορούμε να ερευνήσουμε για παρεμφερείς λέξεις και φράσεις ώστε να ενδυναμώσουμε το ήδη υπάρχον περιεχόμενο της ιστοσελίδας μας, τροποποιώντας λίγο και προσθέτοντας στα κείμενα μας τις παρεμφερείς λέξεις. Αν ξεκινάμε τώρα τον σχεδιασμό του περιεχομένου και απλώς θέλουμε να βρούμε τις ισχυρές λέξεις και φράσεις κλειδιά του τομέα μας, δεν έχουμε παρά να κάνουμε τα εξής βήματα:

 

Google Trends

H Google μας δίνει αυτό το δωρεάν εργαλείο για να πάρουμε ποσοστιαία αποτελέσματα αναζήτησης για λέξεις κλειδιά και φράσεις. Στην ουσία μπορούμε να βρούμε αν κάποια λέξη ή φράση έχει κίνηση στο διαδίκτυο. Αν οι αναγνώστες την πληκτρολογούν στη μηχανή αναζήτησης της Google. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα φίλτρα που διατίθενται και να πάρουμε απαντήσεις ανά γεωγραφική περιοχή, ανά χρονικό διάστημα, ανά κατηγορία και ανά είδος αναζήτησης στο διαδίκτυο.

google trends foremata

Έχει ενδιαφέρον όταν συγκρίνουμε λέξεις με τόνους και λέξεις χωρίς τόνους π.χ. «φορεματα» σε σύγκριση με το «φορέματα» ↑ αλλά και ο περιορισμός ανά γεωγραφική περιοχή π.χ. να επιλέξουμε το φίλτρο «worldwide» και να ψάξουμε τη λέξη «φορεματα» ↓. Στα αποτελέσματα θα δούμε την αναζήτηση που γίνεται σε όλον τον κόσμο σε αυτή την ελληνική λέξη. Ενώ αν περιοριστούμε ως γεωγραφική περιοχή στην Ελλάδα, θα πάρουμε αποτελέσματα αναζήτησης μόνο για την Ελλάδα. Αυτό είναι χρήσιμο αν έχουμε eShop που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα. Αν είναι ειδησεογραφικό το σάιτ μας όμως, θα χρειαστούμε τα αποτελέσματα βάζοντας στο φίλτρο της γεωγραφικής περιοχής το «Worldwide».

google trends filters

Μπορούμε να κοιτάξουμε παρακάτω στη σελίδα στο Google Trends όπου μας δίνει πληροφορίες με το ενδιαφέρον ανά χώρα για τη λέξη κλειδί που υποβάλαμε, αλλά και παρεμφερείς αναζητήσεις. Μπορούμε να προσθέσουμε κι άλλες λέξεις ή φράσεις κλειδιά μέχρι να σιγουρευτούμε ότι έχουμε τον πιο δυνατό συνδυασμό λέξεων για να προσθέσουμε στο περιεχόμενο του σάιτ μας.

 

Moz.com

moz keyword explorer

Ανάλογες υπηρεσίες μπορούμε να βρούμε και στο Moz, το οποίο μας δίνει περιορισμένες αναζητήσεις το μήνα και λιγότερα στοιχεία ανά λέξη κλειδί. Δίνει όμως και SERP (Search Engine Results Page) ανάλυση, ώστε να στοχεύσουμε στον ανταγωνισμό.

 

Google AdWords

adwords keywords ideas

Το γνωστό AdWords μας δίνει περισσότερες ιδέες με παρεμφερείς φράσεις που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε στο περιεχόμενο μας. Αρκεί να έχουμε λογαριασμό σε αυτό ώστε να διαφημίζουμε τη σελίδα μας στα αποτελέσματα των αναζητήσεων της και στις συνεργαζόμενες εταιρίες. 

Αν λοιπόν επιλέξουμε από το αριστερό μενού το «Keyword Ideas», πληκτρολογώντας π.χ. τη λέξη «φορεματα» το συγκεκριμένο εργαλείο θα μας δώσει προτάσεις με παρεμφερείς λέξεις και φράσεις. Μπορούμε να προσαρμόσουμε την αναζήτηση μας ανά Τοποθεσία, Γλώσσα, και Δίκτυο Αναζήτησης. Επίσης, μας δίνει στοιχεία για τη χρήση αυτών των λέξεων από τον ανταγωνισμό.

Χρησιμοποιούμε τα διαδικτυακά εργαλεία που μας δίνουν τις πληροφορίες που χρειαζόμαστε. Υπάρχουν δωρεάν εργαλεία, εργαλεία με εγγραφή μόνο και εργαλεία με πληρωμή ανά μήνα. Έτσι παίρνουμε χρήσιμες πληροφορίες και τις επεξεργαζόμαστε. Κάνουμε έρευνα για τις λέξεις και φράσεις κλειδιά και συγκρίνουμε την απόδοση παρεμφερών λέξεων και φράσεων. Εμπλουτίζουμε το περιεχόμενο της ιστοσελίδας μας είτε με νέα άρθρα που έχουν στόχο να προβάλλουν αυτές τις λέξεις, είτε ανανεώνουμε τα ήδη υπάρχοντα άρθρα.

Καλή βελτιστοποίηση περιεχομένου λοιπόν!

tonia chanioti

Τόνια Χανιώτη

Γράφω από μικρή χιλιόμετρα, έχω black χιούμορ και γελάω με τα παθήματα μου. Χρησιμοποιώ το Joomla! εδώ και 11 χρόνια γιατί αλλάζει, εξελίσσεται και με κρατάει σε εγρήγορση. Όπως το SEO. Όπως οι κοινότητες.
#JoomlaLover

Εγγραφείτε για να λαμβάνετε ενημερώσεις από την Ελληνική Κοινότητα Joomla!

Το όνομα και το λογότυπο Joomla!™ χρησιμοποιούνται στις Ηνωμένες Πολιτείες και σε άλλες χώρες μετά από περιορισμένη άδεια της Open Source Matters. Το joomla.gr δεν σχετίζεται με -ούτε υποστηρίζεται από- την Open Source Matters ή το Joomla!™ Project.


 

joomla.gr logo

Δημιουργήθηκε με τη χρήση του joomla
Κατασκευή Ιστοσελίδων Joomla - Συντήρηση - Φιλοξενία: Onscreen Web Services

Στείλτε μας μήνυμα